1. პროექტის სახელწოდება : ასურელი მამების ნაკვალევზე.
2. პროექტის მთავარი იდეა : ასურელ მამებზე ინფორმაციის მოპოვება, მათი ბიოგრაფიის და ღვაწლის შესწავლა. მათ მიერ დაარსებული სამონასტრო კომპლექსის მონახულება.
3. პროექტის აქტუალობა: წლების განმავლობაში ქართველი ერი არაეკლესიურად ცხოვრობდა, დაივიწყა წირვა– ლოცვაზე სიარული, იმატა ძალადობამ, გაუტანლობამ, დაიკარგა სულიერი ღირებულებები, ბოლო წლებში კი ერმა გამოღვიძება დაიწყო, განახლდა ეკლესია– მონასტრები, აშენდა ახალი ტაძრები . წმიდა მამათა ცხოვრების გაცნობა მოსწავლეთა სულიერი ცხოვრების განმტკიცებისათვის ძალზედ აქტუალურია.
4 .პროექტის მიზნები: მოსწავლეები შეიძენენ ახალ ცოდნას ასურელი მამების ცხოვრების შესახებ. შეაფასებენ მათ როლს საქართველოში სამონასტრო კომპლექსების დაარსების საქმეში. აღწერენ ეპოქას, ასურელი მამების წვლილს საქართველოში ქრისტიანობის განმტკიცების საქმეში. მოსწავლეები ისწავლიან ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოპოვებას, ინფორმაციის დახარისხებას.
5. მონაწილეთა ასაკი : VIII- IX კლასის მოსწავლეები.
6. ვადები/ ხანგრძლივობა : სამი კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
მოსწავლეებს შეუძლიათ იმსჯელონ, თუ რატომ ცდილობდნენ ბერები დასახლებებისაგან შორს ყოფნას, რატომ ხდებოდა წიგნების თარგმნა და გადაწერა ძირითადად მონასტრებში. შეუძლიათ განიხილონ ფოტომასალა, შეადარონ ასურელ მამათა მიერ დაარსებული მონასტრები ერთმანეთს. მოსწავლეებს განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, ანალიზის გაკეთების, აზრის გამოხატვის, დასკვნის გაკეთების, რუკაზე მუშაობის, ტექნოლოგიებთან ურთიერთობის, კომუნიკაციის უნარ–ჩვევები.2. პროექტის მთავარი იდეა : ასურელ მამებზე ინფორმაციის მოპოვება, მათი ბიოგრაფიის და ღვაწლის შესწავლა. მათ მიერ დაარსებული სამონასტრო კომპლექსის მონახულება.
3. პროექტის აქტუალობა: წლების განმავლობაში ქართველი ერი არაეკლესიურად ცხოვრობდა, დაივიწყა წირვა– ლოცვაზე სიარული, იმატა ძალადობამ, გაუტანლობამ, დაიკარგა სულიერი ღირებულებები, ბოლო წლებში კი ერმა გამოღვიძება დაიწყო, განახლდა ეკლესია– მონასტრები, აშენდა ახალი ტაძრები . წმიდა მამათა ცხოვრების გაცნობა მოსწავლეთა სულიერი ცხოვრების განმტკიცებისათვის ძალზედ აქტუალურია.
4 .პროექტის მიზნები: მოსწავლეები შეიძენენ ახალ ცოდნას ასურელი მამების ცხოვრების შესახებ. შეაფასებენ მათ როლს საქართველოში სამონასტრო კომპლექსების დაარსების საქმეში. აღწერენ ეპოქას, ასურელი მამების წვლილს საქართველოში ქრისტიანობის განმტკიცების საქმეში. მოსწავლეები ისწავლიან ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოპოვებას, ინფორმაციის დახარისხებას.
5. მონაწილეთა ასაკი : VIII- IX კლასის მოსწავლეები.
6. ვადები/ ხანგრძლივობა : სამი კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები : კომპიუტერი, პროექტორი, რუკა, ფოტოაპარატი, თაბახის ფურცლები.
9. პროექტის მსვლელობა: I-აქტივობა– მოსწავლეთა კონტიგენტის შერჩევა, ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების განაწილება:
I-ჯგუფი – შიდა ქართლში დაარსებული მონასტრები;
II-ჯგუფი– ქვემო ქართლში დაარსებული მონასტრები;
III-ჯგუფი– კახეთში დაარსებული მონასტრები;
IV-ჯგუფი– მცხეთა – მთიანეთში დაარსებული მონასტრები;
II-აქტივობა– ისტ–ისა და სხვა დამხმარე საშუალებების მომზადება, რუკა და ცხრილი წინასწარ არის გამზადებული კომპიუტერში. მოსწავლეთა მიერ რუკის გამოყენებით ცხრილის შევსება; პროექტში მონაწილე პირების გაფრთხილება, სლაიდებისა და ინფორმაციის შეგროვება.
III–აქტივობა– ექსკურსიის მოწყობა ცამეტი ასურელი მამის მიერ დაარსებულ სამონასტრო კომპლექსებში (დავით- გარეჯი), სურათების გადაღება, ფოტოგამოფენის მოწყობა, ფოტოალბომების შექმნა.
IV-აქტივობა– ნამუშევრის წარმოდგენა არჩეული ჯგუფის ლიდერების მიერ.
V-აქტივობა– პროექტის შეფასება მოსწავლეების და მასწავლებლის მიერ.
10.საგნებთან/ საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ისტორია, გეოგრაფია, ისტ.
11.პროექტის ხალმძღვანელი: შურა ბაზაძე
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: bazadzeshorena@gmail.com
13.პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი: www.bazadze74.blogspot.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий